پکیج تصفیه فاضلاب
نوشته شده توسط : علیرضا

پکیج تصفیه فاضلاب دستگاه و سیستمی است که فاضلاب جامد و مایع خروجی شهرها، روستاها، بیمارستان ها، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، ادارات، مناطق صنعتی، مجتمع های مسکونی و تجاری را تصفیه و گندزدایی می کند و تمام مواد آلی و عوامل بیماری زای موجود در آن را از بین می برد. فاضلاب از آلاینده های زیادی مانند باکتری ها، میکروب ها، مواد شیمیایی و سایر سموم پر است و با تصفیه و گندزدایی، این آلاینده ها کاهش پیدا می کنند و فاضلاب برای تخلیه در طبیعت و محيط زیست بی خطر می شود.

این پکیج دارای جنس بدنه فلزی، پلی اتیلنی و کامپوزیتی است و بدون دخالت انسان و به صورت خودکار کار می کند. پکیج تصفیه فاضلاب قادر است فاضلاب انسانی، صنعتی و بهداشتی را گندزدایی کند و پسابی تصفیه شده، بدون بو، زلال و قابل تخلیه در طبیعت تحویل دهد. تصفیه فاضلاب در 2 مرحله اولیه و ثانویه انجام می شود. در مرحله اولیه 40 تا 60 درصد مواد معلق و آلاینده ها حذف می شوند و در مرحله ثانویه بیش از 90 درصد مواد جامد و مواد آلی مضر از بین می روند.

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا باعث می شود کمبود منابع آب در کشورهای مختلف جبران شود و بحران جهانی آب کنترل گردد. فاضلاب و پساب تصفیه شده دوباره به چرخه مصرف برمی گردد و دوباره استفاده می شود. با استفاده از این سیستم میلیاردها تن فاضلاب تصفیه می شود و برای کارهای دیگر مجددا مورد استفاده قرار می گیرد. اگر فاضلاب تولیدی تصفیه و گندزدایی نمی شد، محیط زیست نابود می گشت و آلودگی های بزرگ و وحشتناکی به وجود می آمد. البته جنس بدنه دستگاه، کیفیت و میزان آلایندگی فاضلاب و میزان فاضلاب ورودی به پکیج در روند تصفیه فاضلاب و کیفیت پساب خروجی تاثیر دارد.

پکیج تصفیه فاضلاب

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج های تصفیه فاضلاب شهری بنابه کارکرد و نوع ورودی به انواع مختلفی تقسیم میدشوند. پکیج تصفیه فاضلاب های بهداشتی، تصفیه فاضلاب های صنعتی و پکیج تصفیه فاضلاب های خاکستری از جمله مهمترین انواع پکیج های تصفیه فاضلاب هستند.

سیستم های تصفیه فاضلاب بهداشتی در مراکز درمانی و بیمارستانی، کشتارگاه ها، پالایشگاه ها و مراکز رفاهی مورد استفاده قرار می گیرند. پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی یکی از سیستمهای ضروری برای هر بیمارستان یا مرکز درمانی محسوب می شود.

 پکیج های صنعتی برای تصفیه پساب های شیمیایی و فیزیکی کارخانجات و مراکز تولیدی کاربرد دارند و پکیج های فاضلاب های خاکستری برای استفاده و احداث در ساختمان های مسکونی، ساختمان های اداری و آموزشی و مجتمع های تجاری مناسب هستند. این پکیج ها برای تصفیه فاضلاب حاصل از مصارف خانگی مانند فاضلاب ماشین های ظرفشویی و لباسشویی، حمام و آب های مورد استفاده در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند.

در تقسیم بندی دیگر بسته به جنس بدنه پکیج تصفیه فاضلاب ، این سیستم ها به پکیج های فلزی، پکیج های بتنی پیش ساخته، پکیج های پلی اتیلنی و .... تقسیم می شوند. کارکرد و نوع پکیج به صورت مستقیم در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب تأثیر دارد.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب

خرید پکیج تصفیه فاضلاب این قابلیت را دارد که خدمات گسترده و متنوعی را برای صاحبان شرکت های تولیدی به ارمغان بیاورد. این خدمات گسترده و فواید فراوان، حاصل سیستمها و اتصالات متعددی است که در درون انواع دستگاه تصفیه فاضلاب کار گذاشته شده است. اما این خدمات و مزایای متعدد و جالب توجه شامل چه مواردی است که تا این میزان نام اینگونه تجهیزات پراهمیت حوزه‌ی آب و فاضلاب را بر سر زبانها انداخته است؟! از جمله مزایای پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت بالای قطعات و بدنه دستگاه های تصفیه پسآب
  • سرعت بالا در طراحی و تولید انواع این دستگاه ها
  • استفاده‌ی مداوم از این دستگاه ها، هیچگونه بوی نامتبوعی را به محیط منتقل نمی‌کند.
  • کاهش مصرف آب در صنعت و بالطبع کاهش فشار برداشت آب از سفره های زیرزمینی
  • مصرف انرژی پایین انواع پکیج تصفیه فاضلاب و بهینه سازی مالی صنعتی
  • سرعت بسیار بالا در نصب و راه اندازی این دستگاه ها
  • کاهش قطعی آسیب به محیط زیست و طبیعت
  • بهره برداری این پکیج‌ها همراه با نصب کلیه‌ی سیستم‌ها و تکنولوژی‌های موجود می‌باشد و به هیچگونه خرجکرد اضافی به جهت تهیه‌ی سیستم‌های جانبی، نیاز نخواهد بود.
  • مقاومت مناسب بدنه و سیستم‌های داخلی انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی در برابر تابش شدید خورشید، برف و باران
  • بهره گیری از پسآب خروجی حاصل از عمل تصفیه در کشاورزی، باغداری و دامداری
  • قابلیت طراحی و تولید این دستگاه ها در ابعاد و اندازه و فرمهای مختلف با توجه به فضای موجود در کارگاه های تولیدی
  • قابلیت حفاظت مناسب از این تجهیزات با چک آپ های مناسب و تعمیرات دوره ای
  • عدم نیاز به ایجاد زیر ساخت‌های عمرانی گسترده برای نصب دستگاه تولید پسآب صنعتی

خریدپکیج‌ تصفیه فاضلاب صنعتی، موجب میشود که صاحبان کارگاه های تولیدی، عملیات تصفیه فاضلاب را با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهند؛ چرا که هزینه های ساخت این تجهیزات در دبی کمتر از ۵۰۰m³/d، به مراتب کمتر و مناسبتر از تصفیه خانه‌های بتنی است که قطعاَ دلیل این امر را میتوان در بهینه سازی‌های کارایی و فرمیک در طرحی این دستگاه‌ها جستجو نمود.

پکیج تصفیه فاضلاب

تصفیه پساب تولیدی با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب دارای چند مرحله است که در زیر این مراحل را توضیح داده ایم.

1. مرحله اول جمع آوری فاضلاب است که این کار توسط شهرداری ها، صاحبان مجتمع ها و کسب و کارها انجام می شود. سپس تمام فاضلاب جمع آوری شده به یک نقطه مرکزی منتقل می شود. این فاضلاب و پساب با استفاده از سیستم های زهکشی شده زیر زمینی و سیستم های تخلیه خاص به پکیج تصفیه فاضلاب هدایت می شود. این جا به جایی و انتقال فاضلاب باید در شرایط بهداشتی انجام شود و افرادی که این کار را انجام می دهند، لباس های مخصوص بپوشند.

2. مرحله بعدی کنترل بو است که بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد زیرا بوی فاضلاب آزار دهنده است و مردم ساکن در مناطق اطراف را اذیت می کند. در این مرحله بوی نامطبوع و تمام منابع تولید بو با استفاده از مواد شیمیایی از بین می روند.

3. مرحله سوم غربالگری می باشد. در این مرحله تمام اشیای بزرگ و قابل مشاهده مانند پوشک، پنبه، پلاستیک، لوازم بهداشتی، دستمال مرطوب، بطری های شکسته و درب های بطری از بین می روند زیرا ممکن است این اشیا به دستگاه و پکیج آسیب برسانند.

4. مرحله بعدی تصفیه ثانویه است که به آن فرآیند لجن فعال نیز می گویند. در این مرحله با استفاده از باکتری ها و اکسیژن، میکروارگانیسم های کوچک و مواد آلی باقی مانده از بین می روند. این مرحله عموما 3 تا 6 ساعت زمان می برد.

5. مرحله بعدی رسیدگی به جامدات است. در این مرحله از گازهای متان استفاده می شود و تمام مواد آلی و مواد جامدی که در تصفیه اولیه و ثانویه از بین نرفته اند و باقی مانده اند، از بین می روند.

6. مرحله ششم تصفیه ثالث نام دارد که طی آن 99 درصد ناخالصی های فاضلاب از بین می رود. از این مرحله بیشتر در کارخانه های تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود و فرآیندی گران و زمان بر می باشد.

7. مرحله بعدی ضد عفونی می باشد. بعد از انجام تمام مراحل باز هم ممکن است مواد آلی و موجودات زنده ای در فاضلاب باقی مانده باشند، به همین دلیل در آخر از ترکیبی از کلر و هیپوکلریت سدیم استفاده می شود تا فاضلاب و پساب به طور کامل ضدعفونی گردد. این مرحله حدودا 20 تا 25 دقیقه زمان می برد.

8. مرحله آخر تصفیه لجن است. این مرحله 24 ساعت زمان می برد و طی آن تمام لجن های تولید شده و غلیظ شده از بین می روند. لجن باقی مانده و خروجی در انتهای این فرآیند می تواند در صنعت کشاورزی استفاده شود.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی همچون کیفیت فاضلاب ورودی، جنس دستگاه، کارخانه تولید کننده پکیج، دبی فاضلاب ورودی، خشک یا مرطوب بودن محل نصب سیستم، نوع فرآیند تصفیه و کیفیت آبی که کارفرما به آن نیاز دارد، همگی در تعیین قیمت نهایی سیستم تصفیه فاضلاب نقش دارند. برای اطلاع از قیمت دقیق پکیج تصفیه فاضلاب و ثبت سفارش خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به طور کلی گندزدایی فاضلاب و استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب مزایای زیادی دارد و برای طبیعت و محیط زیست لازم و ضروری است. با استفاده از این دستگاه کاربردی و مهم آلودگی های موجود در فاضلاب از بین می رود، فاضلاب برای استفاده مجدد آماده می شود و به محیط زیست آسیبی وارد نمی گردد. کارشناسان و مشاوران ما در بخش فروش می توانند به شما در زمینه انتخاب دستگاه و خرید آن کمک کنند و شما را راهنمایی نمایند.

پکیج تصفیه فاضلاب

نحوه کار دستگاه تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب به 3 روش فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی عملیات تصفیه و گندزدایی را انجام می‌دهد. در روش فیزیکی از UV و ته نشینی استفاده می‌گردد و ابتدا آشغالگیری و سپس عملیات دانه گیری و فیلتراسیون انجام می شود. این روش برای تصفیه فاضلاب کارخانه ها، کارگاه ها، صنایع و شرکت های تولیدی مناسب است. تصفیه به روش شیمیایی کمی پیچیده و گران است و در این روش از کلر استفاده می‌شود. عیب بزرگ این روش این است که در انتهای عملیات، لجن زیادی تولید می‌شود که این لجنها سمی هستند و برای از بین بردن آنها باید هزینه گزافی تقبل شود. در روش بیولوژیکی از باکتری، اکسیژن و لجن فعال استفاده می شود و تصفیه به صورت هوازی و بی هوازی انجام می گردد. این روش برای تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی و تجاری مناسب و ایده‌آل است.

اجزای تشکیل دهنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب

انواع پکیج تصفیه فاضلاب اعم از انسانی، صنعتی و بهداشتی، از اجزا و تجهیزات یکسانی تشکیل شده اند که این اجزا عبارتند از:

- واحد آشغالگیری و دانه گیری

- مخزن ته نشینی

- ایستگاه پمپاژ

- بخش متعادل سازی و تنظیم پساب ورودی

- واحد کنترل PH

- واحد ذخیره و هضم کننده لجن

- واحد بیولوژیکی

- ازن ژنراتور

- تابلو کنترل

- سیستم هوادهی

انواع کاربرد دستگاه تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب کاربردهای فراوانی دارد و برای تصفیه پساب صنایع و مشاغل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربری‌های مختلفی از جمله:

- ساختمانهای اداری

- مجتمع‌های مسکونی، تجاری و تفریحی

- کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی

- بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی

- پالایشگاه‌های نفت و گاز

- صنایع تولید کود و آفت کش‌ها

- صنایع غذایی و لبنی

- صنایع کاغذسازی و مقواسازی





:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: